
Brüt kâr 2014 yılında yüzde 14,3 artarak 2 milyar 166 milyon TL’ye ulaşırken brüt kar marjı yüzde 26,7 (2013: yüzde 26,6) olarak gerçekleşti. Migros yıl boyunca operasyonel verimliliğe odaklanmaya devam etti. VAFÖK (Vergi, Amortisman, Faiz Öncesi Kar) 2014 yılında yüzde 13,4 artarak 532 milyon TL’ye ulaşırken VAFÖK marjı yüzde 6,5 oldu. (2013: yüzde 6,6) Kira giderleri öncesi VAFÖK ise 2014 yılında geçen yıla göre yüzde 14,9 artarken kira giderleri öncesi VAFÖK marjı yüzde 11,5 olarak gerçekleşti. Diğer taraftan şirket, yılın dördüncü çeyreğinde hem güçlü satış büyümesi kaydetmiş, hem de öngördüğü sağlıklı ve sürdürülebilir karlılık hedefleri ile uyumlu sonuçlar elde etti.
4. ÇEYREKTE İVME KAZANDI
2014 yılının birinci, ikinci ve üçüncü çeyreğinde sırasıyla yüzde 11,4, yüzde 14,2 ve yüzde 14,7 büyüyen net satışlar, 4. çeyrek 2014’te daha da ivme kazanarak geçen yılın son çeyreğine göre yüzde 15,2 arttı. Şirket 2014 yılında mağaza portföyüne, Türkiye’de 3 hipermarket, Kazakistan’da 2 Ramstore ve 1 Macrocenter da dahil olmak üzere toplam 199 mağaza ekledi.
Şirket, yıl içinde Diyarbakır, Aydın ve İstanbul illerinde 3 yeni hipermarket açarken mevcut hipermarketlerde satış alanı optimizasyon çalışmalarına devam etti. Bunun neticesinde, mevcut hipermarketlerin satış alanı verimliliği de dâhil olmak üzere mağaza parametrelerinde çarpıcı iyileşmeler kaydedildi. Şirketin küçük mağaza açılışlarındaki hızlanma sürdü ve 31 Aralık 2014 itibarıyla, Migros Jet formatlı mağaza sayısı 273’e yükseldi. Aralık 2014 sonu itibariyle, Şirketin toplam mağaza sayısı ise bin 190 oldu. Şirket 2014 yılı için mağaza açılışı (Beklenti:200, Gerçekleşen:199), satış büyümesi ve VAFÖK ile ilgili hedeflerine ulaşırken, yıllık konsolide satış büyümesi yüzde 14 ve VAFÖK marjı yüzde 6,5 olarak gerçekleşti.








